نتانیاهو: ما به شبکه تسلیحاتی مستقل خود نیاز داریم
قدس، ۲۳ ژوئن (هیبیا) - بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در دیدار با افسران ذخیره رزمی درباره توان دفاعی اسرائیل و مسائل امنیتی منطقهای ارزیابیهایی ارائه کرد.
>
بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که در برنامهای در کیبوتص میگدال عوز در گوش عتصیون شرکت کرده و همراه با افسران ذخیره رزمی درباره چالشهای مختلف گفتوگو کرده است.
نتانیاهو با قدردانی از حمایتهای ایالات متحده از اسرائیل، تأکید کرد که کشورش باید در حوزه دفاعی به ساختاری مستقلتر دست یابد.
وی گفت: «من عمیقاً از حمایتی که از دوستان آمریکایی خود دریافت میکنیم قدردانی میکنم، اما باید از وابستگی رها شویم و شبکه تسلیحاتی مستقل خود را ایجاد کنیم.»
نتانیاهو با اشاره به مقابله با ایران و گروههای مورد حمایت آن اظهار داشت: «ما اکنون در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن ایستادهایم. به آنها ضربه زدهایم. این موضوع هنوز پایان نیافته است، اما به قدرت ما بستگی دارد. اینکه ۳۰ سال دیگر کجا خواهیم بود به قدرت ما وابسته است. به همین دلیل اکنون در حال ساختن قدرتی بزرگ هستیم.»
نتانیاهو همچنین بر اهمیت تولید داخلی در صنایع دفاعی تأکید کرد و گفت اسرائیل باید سلاحهای خود را تولید کرده و شبکهای مستقل برای تأمین تسلیحات ایجاد کند.
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
