بقائی: رویکرد آمریکا به اعتماد آسیب میزند
تهران، 24 ژوئن (هیبیا) - اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره روابط با آمریکا و تفاهمنامه امضا شده سخن گفت.
>
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مدعی شد که ایالات متحده در قبال مردم ایران رویکردی «فاقد صداقت» در پیش گرفته است و افزود که با وجود پیشبرد روند دیپلماتیک با حسن نیت، تجربیات گذشته تردیدهای جدی ایجاد کرده است.
بقائی اظهار داشت که ایران برای پایان دادن به جنگ تحمیلی این تفاهمنامه را امضا کرده است، اما با این حال مشکل بیاعتمادی میان طرفین همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اظهارات متناقض مقامات آمریکایی روند را تحت تأثیر منفی قرار میدهد، گفت: «تعهدات متقابل باید اجرا شود و از تفسیرهای مغایر با متن توافق اجتناب گردد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود که تهران به دلیل تجربیات گذشته این روند را با دقت دنبال خواهد کرد و اقدامات خود را بر همان اساس تنظیم میکند.
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
