آل ثانی ریاست هیئت قطر را در نشست لوسرن بر عهده داشت
لوسرن، ۲۱ ژوئن (هیبیا) - محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر، ریاست هیئت قطری را در نشست دریاچه لوسرن با حضور نمایندگان آمریکا، ایران و پاکستان بر عهده داشت.
>
وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر امور خارجه این کشور، ریاست هیئت قطر را در نشست دریاچه لوسرن و نخستین جلسه کمیته عالیرتبه که در شهر لوسرن سوئیس برگزار شد، بر عهده داشت.
در این بیانیه آمده است که یادداشت تفاهم امضا شده میان ایالات متحده و ایران در این هفته، حاصل ماهها تلاش میانجیگرانه بوده و این توافق نقطه عطف مهمی در کاهش تنشها و تقویت ثبات منطقه به شمار میرود.
جی.دی. ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، نیز در این نشست حضور داشتند. آل ثانی تأکید کرد که قطر همراه با پاکستان به حمایت از گفتوگو، اقدامات اعتمادساز و راهحلهای مبتنی بر حقوق بینالملل ادامه خواهد داد.
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
