آل ثانی ریاست هیئت قطر را در نشست لوسرن بر عهده داشت

>

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، ریاست هیئت قطر را در نشست دریاچه لوسرن و نخستین جلسه کمیته عالی‌رتبه که در شهر لوسرن سوئیس برگزار شد، بر عهده داشت.

در این بیانیه آمده است که یادداشت تفاهم امضا شده میان ایالات متحده و ایران در این هفته، حاصل ماه‌ها تلاش میانجی‌گرانه بوده و این توافق نقطه عطف مهمی در کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات منطقه به شمار می‌رود.

جی.دی. ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، نیز در این نشست حضور داشتند. آل ثانی تأکید کرد که قطر همراه با پاکستان به حمایت از گفت‌وگو، اقدامات اعتمادساز و راه‌حل‌های مبتنی بر حقوق بین‌الملل ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp