دار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، تلفنی گفت‌وگو کرد

>

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، محمد اسحاق دار در این گفت‌وگو صدوپنجمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین را به وانگ یی تبریک گفت.

دو طرف درباره روند صلح میان ایران و ایالات متحده و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. همچنین نخستین دور تماس‌های سطح عالی در بورگنشتوک که با میانجیگری پاکستان و قطر برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که این مذاکرات زمینه تشکیل یک کمیته هماهنگی عالی‌رتبه در چارچوب تفاهم‌نامه اسلام‌آباد را فراهم کرده و سه گروه کاری در زمینه مسائل هسته‌ای، تحریم‌ها و حل اختلافات تشکیل شده است.

طرف پاکستانی همچنین از حمایت چین از روند صلح و ابتکارات صلح رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ قدردانی کرد.

خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp