راهکارهای موثر در برابر لکه‌های آفتابی

>

دکتر آنیل گوشل بهالی توجه به این نکته دارد که لکه‌ها ممکن است با گذر زمان بزرگتر شوند و گفت: "تابستان تمام شده است، اکنون زمان بازسازی پوست ما که از آفتاب سوخته و آسیب دیده است و مراقبت در فصل سرماست. به طور کلی، لکه‌های پوست معمولاً دارای رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره هستند، شکل نامنظمی دارند و ممکن است اندازه‌های مختلفی داشته باشند یا به صورت منظم یا با گذر زمان بزرگتر شوند."

بیشترین احتمال در صورت و دست‌ها وجود دارد

دکتر آنیل گوشل بهالی گفت که علت لکه‌های آفتابی از فرد به فرد متغیر است. بهالی گفت:

"رنگ پوست بیشتر به ویژگی‌های فنوتیپی و ژنتیکی فردی وابسته است، اما اساساً با نرخ تولید ملا‌نین (ماده‌ای که رنگ پوست را م ی‌دهد) توسط ملا‌نوسیت‌ها (سلول‌هایی که رنگ پوست را می‌دهند) به عنوان محافظت در برابر تابش‌های مضر آفتاب مرتبط است. لکه‌های آفتابی عمدتاً در مناطقی از پوست که به آفتاب معرض هستند مانند صورت و دست‌ها ظاهر می‌شوند، زمانی که ملا‌نین به شدت در یک منطقه خاص از پوست به عنوان نتیجه‌ای از تابش طولانی مدت و تکراری آفتاب تجمع می‌کنند. علت لکه‌های آفتابی ممکن است از فرد به فرد متغیر باشد، اما بیشترین احتمال به تابش شدید آفتاب برمی‌گردد. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند ویژگی‌های ژنتیکی، بارداری، روش‌های زیبایی و داروها هم ممکن است به شکل لکه‌ها کمک کنند."

ویژه افراد با پوست تیره باید بسیار مراقب باشند. زیرا افزایش لکه‌ها یا بازظهور آن‌ها در مدت زمان کوتاه مشکل مهمی است. با وجود روش‌های مختلف درمان، درمان نیاز به صبر دارد، سخت است و پاسخ از فرد به فرد متفاوت است، بنابراین درمان لکه‌ها باید حتماً توسط یک پزشک دارویی متخصص انجام شود."

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp