امکان تغییر در پیشرفت بیماری کلیه چربی چندگانه وجود دارد

>

Abdi İbrahim Otsuka گفت: "در بین بیماران مبتلا به بیماری کلیه چربی چندگانه، برخی از آنها ممکن است هیچ گونه شکایت یا علامتی نداشته باشند. در واقع، برخی از بیماران ممکن است تا پایان عمر خود از وجود این بیماری آگاه نشوند. در برخی دیگر از بیماران، شکایت‌ها و علائم مختلفی ممکن است ظاهر شود. با گذشت زمان، خطر ظهور علائم و نشانه‌ها افزایش می‌یابد. از جمله متداول‌ترین علائم می‌توان به درد کلیه (در نواحی کناری)، ادرار دارای خون، نشانه‌های عفونت مجاری ادراری، تشکیل سنگ کلیه و فشار خون بالا اشاره کرد.".

"قبل از سن 60 سال، ممکن است نیاز به پیوند کلیه یا دیالیز وجود داشته باشد."

Abdi İbrahim Otsuka بیان کرد که در بین بیماران مبتلا به بیماری کلیه چربی چندگانه، تا 10-5 درصد از آنهایی که به پیوند کلیه نیاز دارند یا عمل پیوند کلیه انجام داده‌اند، به علت بیماری کلیه چربی چندگانه دچار نقص کلیه شده‌اند و تأکید کرد: "بیشتر بیماران به طور میانگین قبل از سن 60 سال ممکن است نیاز به پیوند کلیه یا دیالیز داشته باشند. بنابراین، بیماری کلیه چربی چندگانه یک بیماری مهم برای سلامتی فردی و جامعه است.".

Abdi İbrahim Otsuka به این موضوع تأکید کرد که بیماران مبتلا به فشار خون بالا دارای ریسک بیشتری برای ابتلا به نقص کلیه هستند، بنابراین تأکید کرد که درمان فشار خون بسیار مهم است. وی همچنین هشدار داد که بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیه که سیگار می‌کشند، ریسک بیشتری برای ابتلا به نقص کلیه دارند، بنابراین بیماران به هیچ عنوان سیگار کشیدن را توصیه نمی‌کند.

Abdi İbrahim Otsuka اشاره کرد که در بیماری کلیه چربی چندگانه، ریسک ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری و تشکیل سنگ کلیه نسبت به افراد عادی بالاتر است و گفت: "گاهی اوقات به دلیل تشکیل سنگ در مجاری ادراری ممکن است درد شدیدی رخ دهد. در موارد چنینی، بیماران باید به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرده و اعلام کنند که دارای بیماری کلیه چربی چندگانه هستند. برای کاهش این ریسک، به بیماران توصیه می‌شود که میزان مصرف مایعات روزانه خود را افزایش دهند.".

"ممکن است پیشرفت بیماری را کند کرد"

Abdi İbrahim Otsuka بیان کرد که با اتخاذ برخی اقدامات، می‌توان پیشرفت بیماری را به طور قابل توجهی کند کرد و به این شرح ادامه داد:

"به عنوان مثال، تغییر سبک زندگی (رژیم غذایی مناسب، حفظ وزن ایده‌آل، افزایش مصرف آب، ترک سیگار و غیره)، کنترل فشار خون و روش‌های دیگر می‌توانند پیشرفت بیماری را کند کنند و باعث می‌شوند که نقص کلیه در سنین بزرگتری رخ دهد. علاوه بر این، در دوران اخیر روش‌های درمانی توسعه یافته‌اند که جلوگیری از تشکیل کیست‌ها یا کند کردن نرخ رشد آنها و افزایش مدت زمان بیماری را امکان‌پذیر می‌کنند، که ممکن است مدت زمان تا دیالیز و پیوند کلیه را افزایش دهند".

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp