بقائی: تصمیم گرفته شد گفتوگوها در سطح کارشناسی و فنی ادامه یابد
تهران، ۲۲ ژوئن (هیبیا) - اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که هیئت جمهوری اسلامی ایران پس از گفتوگوهای فشرده درباره اجرای مفاد تفاهمنامه پایان جنگ به کشور بازخواهد گشت.
>
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره مذاکرات برگزارشده در سوئیس پیرامون تفاهمنامه پایان جنگ مورخ ۱۸ ژوئن ۱۴۰۵ و همچنین بیانیه مشترک کشورهای میانجی توضیحاتی ارائه کرد.
بقائی با اشاره به زمانبندی و محتوای مذاکرات گفت: «این گفتوگوها که بر بندهای ۱، ۵، ۱۰ و ۱۱ تفاهمنامه متمرکز بود، صبح یکشنبه ۳۱ ژوئن در سوئیس (دریاچه لوسرن) آغاز شد و تا ساعات اولیه صبح دوشنبه ۲ ژوئیه ادامه یافت.»
بقائی با اشاره به متن مشترک تهیهشده با مشارکت کشورهای میانجی و روند آتی افزود: «در بیانیه مشترک کشورهای میانجی (قطر و پاکستان) که با مشورت ایران و ایالات متحده آمریکا تهیه شد، سازوکارهای اجرایی برای نظارت بر اجرای مفاد تفاهمنامه پیشبینی شد و همچنین تصمیم گرفته شد گفتوگوها در سطح کارشناسی و فنی برای پیشبرد اجرای مؤثر تفاهمنامه پایان جنگ تحمیلی ادامه یابد.»
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
