دار: به بازگشت بیش از ۷۰ برادر ایرانی خود کمک کردهایم
اسلامآباد، ۲۶ ژوئن (هیبیا) – محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، اعلام کرد که ۲۲ خدمه ایرانی یک کشتی که از سوی مقامهای آمریکایی توقیف شده بود، به کراچی رسیدهاند و تلاشها برای بازگشت آنان به کشورشان ادامه دارد.
>
محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، درباره روند انتقال خدمه ایرانی، رایزنیهای دیپلماتیک انجامشده و نقش پاکستان در بازگرداندن آنان توضیحاتی ارائه کرد.
دار درباره وضعیت خدمه و همکاریهای انجامشده گفت: «خوشحالم اعلام کنم که ۲۲ خدمه ایرانی کشتی لنور/داوینا که اخیراً توسط مقامهای آمریکایی توقیف شده بود، امروز بعدازظهر با سلامت به کراچی رسیدند. اکنون با همکاری نزدیک نمایندگیهای ایران در پاکستان، ترتیبات لازم برای بازگشت هرچه سریعتر آنان به وطنشان در حال انجام است.»
دار با تأکید بر ابعاد دیپلماتیک این روند و حمایت انسانی میان دو کشور افزود: «در تمام این مدت با مقامهای آمریکا و ایران در تماس نزدیک بودیم. این چهارمین گروه از خدمه ایرانی است که پاکستان طی دو ماه گذشته بازگشت آنان را تسهیل کرده است. تاکنون از طریق خاک پاکستان به بازگشت بیش از ۷۰ برادر ایرانی خود کمک کردهایم.»
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
