تحرکات دیپلماتیک منطقه‌ای قطر

>

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در گفت‌وگوی تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را بررسی کرد.

دو طرف، به‌ویژه پس از امضای تفاهم‌نامه میان ایالات متحده و ایران، درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای تقویت امنیت و ثبات منطقه گفت‌وگو کردند. طرف قطری بر ضرورت پرهیز از تنش‌های غیرضروری، حفظ امنیت کشتیرانی و ادامه روند گفت‌وگو تأکید کرد.

آل ثانی همچنین بر ضرورت تضمین آزادی کشتیرانی در خلیج عمان و تنگه هرمز تأکید کرد و خواستار حمایت از دیپلماسی و مذاکرات شد.

در همین چارچوب، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر، نیز گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

در این گفت‌وگو روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بررسی شد و دو طرف بر تقویت روندهای حل‌وفصل مبتنی بر گفت‌وگو و دیپلماسی توافق کردند.

خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp