تحرکات دیپلماتیک منطقهای قطر
دوحه، ۲۷ ژوئن (هیبیا) – محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر، در گفتوگوهای تلفنی با وزیران امور خارجه عربستان سعودی و مصر، تحولات منطقهای، روندهای دیپلماتیک و مسائل امنیتی را بررسی کرد.
>
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر، در گفتوگوی تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روابط دوجانبه و تحولات منطقهای را بررسی کرد.
دو طرف، بهویژه پس از امضای تفاهمنامه میان ایالات متحده و ایران، درباره تلاشهای دیپلماتیک برای تقویت امنیت و ثبات منطقه گفتوگو کردند. طرف قطری بر ضرورت پرهیز از تنشهای غیرضروری، حفظ امنیت کشتیرانی و ادامه روند گفتوگو تأکید کرد.
آل ثانی همچنین بر ضرورت تضمین آزادی کشتیرانی در خلیج عمان و تنگه هرمز تأکید کرد و خواستار حمایت از دیپلماسی و مذاکرات شد.
در همین چارچوب، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر، نیز گفتوگوی تلفنی انجام داد.
در این گفتوگو روابط دوجانبه و تحولات منطقهای بررسی شد و دو طرف بر تقویت روندهای حلوفصل مبتنی بر گفتوگو و دیپلماسی توافق کردند.
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
