کادر درمانی در نقطه صفر تاریخ گبکلی تپه قدم زدند

>

رویدادهای روز جهانی پیاده‌روی به منظور تشویق به یکپارچگی فعالیت‌های جسمی در زندگی روزمره برگزار شد. در طی پیاده‌روی با یک پلاکارد با نوشته "هر روز ۱۰ هزار گام" توجه به اهمیت روز جلب شد.

دکتر عبدالله سولماز، مدیر سلامت استان شانلی‌اورفا در مورد این موضوع اظهاراتی داد: "در زمان حاضر، سطح دانش جامعه در مورد اهمیت فعالیت‌های جسمی کافی نیست، و تشویق به فهم کافی از اهمیت فعالیت‌های جسمی برای سلامتی صورت نگرفته است، و از طرف دیگر انتخاب سبک زندگی کم‌حرکتی به افزایش شیوع مشکلات مزمنی مانند چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، دیابت و آسیب استخوان منجر شده است. فعالیت جسمانی در هر سنی مفید است. این می‌تواند تفاوتی در رشد و توسعه سالم کودکان و نوجوانان، از بین بردن عادت‌های بد، اجتماعی شدن، پیشگیری و درمان انواع مختلفی از بیماری‌های مزمن و حفظ سبک زندگی فعال برای سالمندان ایجاد کند." گفت.

سولماز: "به عنوان مدیریت سلامت استان شانلی‌اورفا، در چارچوب روز جهانی پیاده‌روی به گبکلی تپه، نقطه صفر تاریخی، در استان ما پیاده‌روی کردیم. هدف ما در این پیاده‌روی جلب توجه به گام‌های اولیه برای زندگی سالم برای نسل‌های آینده است. به همه شهروندان می‌گوییم: از نقطه صفر تاریخ تا قله سلامت." گفت.

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp