چین اعلام کرد که تحریم‌ها را علیه دو شرکت آمریکایی اعمال می‌کند

>

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که تحریم‌ها را علیه دو شرکت نظامی آمریکایی که در فروش سلاح به منطقه تایوان دخالت داشتند، اعمال خواهد کرد. آمریکا در اواخرین زمان با ارائه سلاح‌های فناوری بالا از طریق فروش‌های سلاح، کمک‌های نظامی و وام‌ها به چین برای تایوان ارائه کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ، این مسئله را در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن تبیین کرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اشاره کرد که شرکت لوکهید مارتین سیستم‌های فضایی در سنت لوئیس، میزوری، در تاریخ 24 اوت به طور مستقیم در فروش سلاح‌های ایالات متحده به تایوان شرکت کرد. وی همچنین تأکید کرد که شرکت نورتروپ گرومن به طور تکراری در فروش سلاح به تایوان شرکت کرده است و اعلام کرد که چین تصمیم به تحریم این دو شرکت گرفته است.

سخنگوی چینی مائو نینگ تأکید کرد که اصرار دولت چین برای دفاع از سرزمین و ارتقاء تمامیت اراضی ملی بی‌تزلزل است و خواستار شد که ایالات متحده به اصل یک چین پایبند باشد و فروش سلاح به تایوان را متوقف کند و همچنین ارتباط نظامی میان تایوان و ایالات متحده را متوقف کند. در غیر این صورت، مائو اعلام کرد که ایالات متحده با مقاومت قاطع چین مواجه خواهد شد.

منبع: رادیو بین‌المللی چین

خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp