پریپلی، عادات گوش دادن به موسیقی خارجی ترکیه را بررسی کرد

>

هرچند معروفیت لیست‌های روند گوش دادن به موسیقی که سالانه توسط پلتفرم‌های معتبر موسیقی منتشر می‌شوند، همچنان ثابت است، اما این بار یک مطالعه در مورد عادات گوش دادن به موسیقی خارجی ترکیه انجام شده است. پریپلی، یک پلتفرم آنلاین آموزش زبان‌های خارجی که بیش از 32000 معلم برای یادگیری بیش از 50 زبان از جمله دوره‌های آنلاین انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و زبان‌های دیگر را به هم می‌آورد، نور افکند به عادات شهروندان ترکیه نسبت به گوش دادن به موسیقی خارجی. مطالعه‌ای به نام «تحقیقات در عادات گوش دادن به موسیقی خارجی ترکیه» که توسط پریپلی تدوین شده است نشان داد که پس ا ز موسیقی ترکیه، بیشترین تعداد آهنگ‌های انگلیسی در ترکیه گوش داده می‌شود.

از هر 10 آهنگ خارجی، 9 تای آن‌ها به زبان انگلیسی است

تحقیقی که پریپلی انجام داده است نشان می‌دهد که 92 درصد از موسیقی‌های خارجی پرطرفدار به زبان انگلیسی است. با وجود این حاکمیت انگلیسی، زبان کره‌ای به سرعت جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. پریپلی به تدریس زبان‌آموزان از طریق عادات روزانه آن‌ها ادامه می‌دهد و راهکارهای آنلاینی مانند دوره‌های آنلاین کره‌ای، دوره‌های آنلاین انگلیسی، دوره‌های آنلاین فرانسوی و دیگر زبان‌ها را ارائه می‌دهد.

شیوه‌های مدیای اجتماعی نیز به زبان‌ها شهرت می‌آورند

در میان حدود 2000 آهنگ خارجی مورد مطالعه، زبان‌هایی مانند اسپانیایی، فرانسوی، هندی، آلبانیایی، عربی، هلندی و زبان‌های دیگر به لیست اضافه شده‌اند. دیده می‌شود که موسیقی خارجی پرطرفدار ترکیه در مجموع در 13 زبان تولید شده است. شنوندگان ترکیه حاضرند به نت‌های جهانی گوش دهند حتی اگر معنای کلمات را نشناسند.

معروف‌ترین خوانندگان موسیقی خارجی در ترکیه شناسایی شدند

پریپلی در لیست آهنگ‌های پرطرفدار خارجی، خوانندگانی را که با بیش از 15 آهنگ در این لیست‌ها جا می‌گیرند، رتبه‌بندی کرد. در میان خوانندگانی که توانسته‌اند وارد این لیست‌ها شوند، The Weeknd با 55 آهنگ برتری کسب کرد. در رتبه دوم آریانا گراند قرار گرفت. در رتبه سوم نیز BTS به‌خصوص با 47 آهنگ، سومین خواننده خارجی محبوب در ترکیه شد. داده‌های جهانی نشان می‌دهد که شنوندگان ترکیه به همراه اهتمام به خوانندگانی مانند The Weeknd و آریانا گراند، اتجاهات جهانی را نیز دنبال می‌کنند.

"گوش دادن به موسیقی به یادگیری زبان‌های خارجی کمک می‌کند"

یک بخش از تحقیقات پریپلی به تأثیر گوش دادن به موسیقی به زبان‌ های خارجی در فرآیند یادگیری زبان‌های خارجی اختصاص دارد. گوش دادن به موسیقی به زبان‌های خارجی به تقویت حافظه، آشنایی با تلفظ صحیح و بهبود مهارت‌های گوش دادن از طریق ملودی‌های تکراری کمک می‌کند.

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp