درباره سلامت قلب: اطلاعات ناشناخته

>

دکتر علی اتو، رئیس بخش قلب بیمارستان مموریال آنکارا، به همراه تدابیری که باید انجام داد تا سلامت قلب حفظ شود، به برخی از نکات مهمی که باید توجه شود نیز اشاره کرد. او به این صورت توضیح داد:

''دخانیات نکنید!''

''تنباکو و محصولات تنباکو دشمن شماره یک قلب هستند. اگر سیگار می‌کشید، باید به اسرع وقت ترک کنید.''

''تغذیه سالم داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید!''

اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید به وزن ایده‌آل‌تان برسید، از مصرف غذاهای چرب و با کالری بالا خودداری کنید و به خصوص از سبزیجات و میوه‌ها بیشتر استفاده کنید.

''زیادی در حالت سکوت نمانید!''

حداقل هفته‌ای پنج روز و نیم‌ساعت پیاده‌روی را به عادت خود تبدیل کنید.

''میزان قند خون خود را اندازه‌گیری کنید!''

برای اطمینان از اینکه میزان قند خونتان در محدوده ایده‌آل است، اندازه‌گیری کنید و اگر دیابت دارید، به درمان و مشوره پزشکتان پایبند باشید.

''فشار خونتان را بشناسید!''

از اینکه فشار خونتان کمتر از 14/9 باشد اطمینان حاصل کنید. اگر فشار خون بالا دارید، باید به طرح درمان پزشکتان پایبند باشید.''

دکتر علی اتو تأکید ک رد که با پیروی از این مشورت‌های ساده اما حیاتی، می‌توانید سلامت قلب و عروق خود را حفظ کنید و افزود: ''شما می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به حداقل برسانید. علاوه بر این، افرادی که در دوران قبلی بر اثر کووید-19، که تأثیرات گسترده‌ای در سراسر جهان داشت، ابتلا کرده‌اند، باید حتماً به بررسی قلبی خود بپردازند و از قوانین بهداشتی برای محافظت از نسخه‌های جدید ویروس پیروی کنند. همچنین باید در نظر داشت که آلودگی محیطی به عنوان یک عامل افزاینده بر بیماری‌های قلبی تأثیر دارد، بنابراین باید تلاش کنید تا یک شیوه‌ی زندگی محیطی دوستانه را ارتقا دهید.''

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp