آلانچ:

>

 

اوتکو آلانچ، مدیر عامل کارخانه کشتی سازی آرس که در کنفرانس استراتژی‌های جهانی در صنایع دفاعی و هوافضا در آنتالیا شرکت کرد، به آژانس خبری هیبیا اظهاراتی کرد.

آلانچ با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از محصولاتی که طراحی و تولید می‌کنند برای صادرات است، گفت: "در حال حاضر در یک پروژه سازمان صنایع دفاعی کشورمان هستیم. ما به طور کلی ۱۸۸ قایق برای سازمان ناجا، پلیس و گمرک تولید می‌کنیم."

"در حال حاضر بیش از ۴۰ قایق در خدمت در قطر داریم"

آلانچ اظهار کرد که بخشی که در زمینه ساخت کشتی نظامی تخصص دارند بر اساس عملکرد است و گفت: "قایق‌های بیش از ۹۰ متر مربع به تخصص ما نمی‌آید. در این حوزه، بازارهای هدف ما به ویژه در خاورمیانه و آفریقا بوده‌اند. کشورهای بحرین، قطر، عمان تاکنون کشورهایی بوده‌اند که به آن‌ها صادرات داشته‌ایم. به ویژه در قطر در حال حاضر بیش از ۴۰ قایق در حال خدمت داریم."

آلانچ به این نکته اشاره کرد که آن‌ها اولین صادرات کشتی نظامی ترکیه به سلطنت عمان را در تاریخ جمهوری ترکیه انجام داده‌اند و گفت که پروژه حدود ۱٫۵ سال پیش به پایان رسیده است.

"ما قصد داریم یک بار دیگر یک صادرات به کشورهای خلیج فارس را انجام دهیم و رقبای اروپایی خود را پیش بگیریم"

آلانچ با اشاره به افزایش فعالیت‌هایشان در عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل روابط دیپلماتیک رو به رشد و دیپلماسی گفت: "ما به توجیهات رئیس صنایع دفاعی که ما را در کارگاه هدایت می‌کند، تمرکز بر تولید محلی می‌دهیم. در حال حاضر در یک مناقصه شرکت می‌کنیم. این همچنین با مشارکت در تولید محلی خواهد بود. ما با یک کارخانه نیمه دولتی همکاری داریم. اگر موفق به انجام پروژه شویم، امیدوارم که در مدت ۱-۲ ماه آینده مشخص شود. ما قصد داریم یک بار دیگر یک صادرات به کشورهای خلیج فارس را انجام دهیم و رقبای اروپایی خود را پیش بگیریم".

"افزایش دیپلماسی کارمان را کمی آسان‌تر می‌کند"

آلانچ با تأکید بر وجود قایق‌هایشان در آفریقا، در تانزانیا و نیجریه، گفت: "ما کشتی‌های پلیسی نیمه نظامی در حال خدمت داریم. فعالیت‌های ما در همان بازار به شدت ا دامه دارد. دستوراتی که جمهوری ترکیه در آفریقا دنبال می‌کند و افزایش دیپلماسی کارمان را کمی آسان‌تر می‌کند."

"برند ULAQ را در سال ۲۰۲۱ معرفی کردیم"

آلانچ اظهار داشت که آر-جی‌ای کارخانه کشتی سازی آرس به ارمغان یک سرمایه‌گذاری جدی در زمینه تحقیق و توسعه و حمایت از پرسنل دارد و اظهارات خود را اینگونه ادامه داد: "ما پروژه اولین کشتی نظامی بدون سرنشین دریایی ترکیه به همراه متکسان دفاع را برند ULAQ را در سال ۲۰۲۱ معرفی کردیم. ما با یک شلیک موشک هدایت شده در واقع یک شلیک واقعی آزمایش‌های خود را آغاز کردیم. در چند هفته آینده، یک تحویل به نیروی دریایی ما خواهد بود. با کشتی نظامی بدون سرنشین دریایی جدیدمان هر دو مفهوم دفاع از سطح آبی و زیرآبی را اجرا کردیم."

آلانچ، گفت که در نمایشگاه IDEF سال گذشته یک معرفی قایق کامیکاز انجام داده‌اند و افزود: "ما تولیدات این قایق را هم تکمیل کرده‌ایم. ما آزمایشات خود را انجام می‌دهیم. امیدوارم به زودی یک پروژه صادرات جدید به ترکیه اضافه کنیم."

آرس کارخانه کشتی‌سازی به محصولات صنعت دفاعی بیشتر تمرکز کرده است اما محصولات تجاری ما هم وجود دارد. تا زمانی که صادرات انجام شود، ما به تمامی محصولات علاقه‌مندیم. در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدیدی نیز انجام می‌دهیم. به عنوان مثال، ما در حال حاضر یک صادرات به شرکت انگلیسی داریم."

"نباید اروپا را فراموش کنیم"

آلانچ، به اهداف امضای قراردادهای صادراتی برای کشتی‌های توربین بادی نیز اشاره کرد و گفت: "ما در حال حاضر قایق‌های فریباتی در حدود ۶-۷ سال در حال خدمت در قطر هستیم. هدف تجاری ما از بازار اروپا بیشتر است. از این رو می‌خواهیم از چرخه خارج شویم. خلیج فارس یک بازار خوب است اما نباید اروپا را فراموش کنیم. در آنجا هم تقاضای قابل توجه و یک بازار خوب وجود دارد."

"تنظیمات، به خصوص در سمت دریا به صورت مداوم در حال افزایش است"

آلانچ اظهار داشت که تنظیمات به خصوص در سمت دریا به صورت مداوم در حال افزایش است و گفت: "به طور مرتب در سال ۲۰۲۶ تقریباً به تمامی کشورهای جهان تحریم‌های زیادی اعمال می‌شود. ما در حال حال برای سیستم‌های پیشنهادی جایگزین انرژی کار می‌کنیم. ما طراح یا سازنده سیستم پیشران نیستیم اما به دنبال این هستیم که چگونه انرژی‌های جایگزین را در طراحی‌های خود گنجانده و چگونه می ‌توانیم در این راستا طراحی‌های جدیدی ارائه دهیم."

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp