شهردار یاواش:

>

شهر باستانی گوردیون که در منطقه پولاتلی انقره واقع شده است، به فهرست میراث جهانی دائمی یونسکو اضافه شده است. این دستاوردهای تاریخی برای نسل‌های آینده حفاظت شده است. کمیته میراث جهانی یونسکو در کمیته 45 این سازمان در پایتخت عربستان سعودی، ریاض، برگزار شد. در این جلسه که نمایندگان شهرداری انقره نیز در آن شرکت کردند، به تصمیم گیری پیرامون اضافه کردن شهر باستانی گوردیون به فهرست میراث جهانی دائمی یونسکو پرداخته شد. شهر باستانی گوردیون که به عنوان یکی از آثار مهم دوره باستان در پایتخت قرار دارد، اولین شهری است که از انقره و بیستمین شهری است که از ترکیه به فهرست میراث جهانی اضافه می‌شود.

"مرحله بعدی در مسجد آسلانخانه است..."

خبر مربوط به اضافه شدن گوردیون به فهرست میراث جهانی در یاسیه‌هویوک پولاتلی توسط شهردار بزرگ انقره منصور یاواش از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام شد.

یاواش گفت: "یک خبر خوب برای شما دارم" و از این عبارات استفاده کرد: "امروز پس از رأی‌گیری، شهر باستانی گوردیون در پولاتلی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. من از همه افرادی که در این گام که توریسم انقره را به آینده و اقتصاد ما پیش برده، قدردانی می‌کنم. مرحله بعدی در مسجد آسلانخانه است..."

مشارکت در اقتصاد شهر

شهر باستانی گوردیون که مرکز پادشاهی فریگیا افسانه‌ای بوده است، پس از ورود به فهرست دائمی، از آن به عنوان یک م یراث تاریخی ترشح خواهد شد و بهتر شناخته خواهد شد. افزایش تعداد گردشگرانی که به پایتخت سفر می‌کنند، به همراه بازاریابی این میراث تاریخی به دنبال دارد و اقتصاد شهر نیز بهره‌مند می‌شود.

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp