برنامه آموزش زبان آنلاین، مهاجرت دیجیتالی را بررسی کرد

>

دیجیتالی شدن فرآیندهای کاری و امکان کار از هر مکانی با اینترنت و کامپیوتر تعداد مهاجران دیجیتالی را نیز افزایش داده است که در حین کار سفر می‌کنند. مفهوم مهاجرت دیجیتالی که ابتدا در سال 1997 مطرح شد و به عنوان "ناماد دیجیتال" به زبان انگلیسی شناخته می‌شود، هر روز رایج‌تر می‌شود، همانطور که یک تحقیق جدید نشان می‌دهد. برنامه آموزش زبان خارجی آنلاین Preply مهاجرت دیجیتالی را بررسی کرد. نتایج تحقیق نشان می‌دهند که تعداد افرادی که خود را به عنوان "ناماد دیجیتال" توصیف می‌کنند، در سراسر جهان بیش از 35 میلیون نفر است.

مدیر منطقه‌ای Preply برای منطقه اروپا، مصطفی علی سیویش‌اوغلو، در مورد این تحقیق توضیحاتی ارائه داده است: "پنج سال پیش، یعنی در سال 2018، معلوم است که تعداد افرادی که خود را به عنوان ناماد دیجیتال توصیف می‌کردند، حدود 4.8 میلیون نفر بود. برخی شغل‌ها که به‌طور کامل در نتیجه شیوع جهانی اعمال دیجیتالی شدند و برنامه‌هایی مانند ویزای ناماد دیجیتال در برخی کشورها این روند را حمایت می‌کنند."

آمار مهاجرت دیجیتالی همچنین توزیع سنی و دموگرافی افراد مهاجر را نشان می‌دهد. بر اساس تحقیق، تقریباً نیمی از مهاجران دیجیتالی در دهه سی سالگی هستند و 47 درصد از آن‌ها به نسل Y تعلق دارند، 17 درصد به نسل Z و 23 درصد به نسل X متعلق هستند. شغل‌هایی مانند وبلاگ نویسی، تولید محتوا، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال، توسعه نرم‌افزار، طراحی، ترجمه و موارد دیگر به عنوان بهترین شغل‌هایی برای مهاجران دیجیتال معرفی می‌شوند. مصطفی علی سیویش‌اوغلو می‌گوید: "اتصال اینترنت پایدار و کامپیوتر قابل حمل قادر به تبدیل هر مکان به دفتری برای مهاجران دیجیتال است. یک مهاجر دیجیتال می‌تواند در یک ماه در یک دفتر مشترک در برلین کار کند و یک ماه بعد در یک شهر دیگر در تایلند بر روی همان پروژه کار کند. این انعطاف، یک شیوه زندگی است."

از هر 10 مهاجر دیجیتال، 7 نفر قصد دارند این شیوه زندگی را ادامه دهند

خصوصاً کشورهایی مانند پرتغال، دبی، کرواسی، آلمان، استونی و دیگران ویزایی ویژه برای مهاجران دیجیتال تدوین کرده و به افرادی که شرایط ویزای م هاجر دیجیتال را دارند، این ویزاها را ارائه می‌دهند. مصطفی علی سیویش‌اوغلو می‌گوید: "کشورهایی که ویزای مهاجران دیجیتال را صادر می‌کنند، تسهیلات بزرگی را برای افرادی که این شیوه زندگی را پذیرفته‌اند، فراهم می‌کنند. بر اساس تحقیق ما در برنامه آموزش زبان انگلیسی آنلاین Preply، از هر 10 مهاجر دیجیتال، 7 نفر قصد دارند این شیوه زندگی را برای 2 تا 3 سال دیگر ادامه دهند. در ترکیه، بسیاری از افراد احتمالاً علاقه دارند که مهاجر دیجیتال شوند، اما نگران مشکل زبانی هستند. با این حال، امروزه آموزش زبان به کمک برنامه‌های آموزشی آنلاین آسان‌تر شده است. افرادی که می‌خواهند فرهنگ‌های جدید را کاوش کنند، می‌توانند زبان‌های کشورهایی که در آن‌ها زندگی می‌کنند یا زبان انگلیسی را از طریق دوره‌های آنلاین زبان آموزی بیاموزند."

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp