بازار ارزهای رمزی با تمرکز بر روی بازی ارزش 7.1 میلیارد دلار دارند

>

صعود مفهوم GameFi که ویدئو بازی‌ها و ارزهای رمزی را از منظر مالی ترکیب می‌کند، نوآوری‌هایی را همراه داشته و در بازار بازی‌های دیجیتال با اقتصاد‌های پرقدرت جلب شده است. ارزهای رمزی با تمرکز بر روی بازی که تجربه بازیکنان را بهبود می‌بخشند و یک مدل جدید درآمد برای استودیوهای با زی ارائه می‌دهند، تا سال 2023 همچنان محبوبیت دارند. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، تعداد ارزهای رمزی با تمرکز بر روی بازی به 480 نوع می‌رسد و ارزش کل آن‌ها 7.1 میلیارد دلار است.

موسس و مدیرعامل استودیو بازی محلی و ناشر Unipoly Games، امیر عماد و شریک موسس اونورهان آیدوغان اظهار داشتند: "ارزهای رمزی مورد استفاده در پرداخت‌های داخل بازی، ارزش‌هایی دارند که با دینامیک‌های کلی ارزهای رمزی متفاوتی دارند. آن‌ها به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری مشاهده نمی‌شوند و به جای آن توسط بسیاری از بازیکنان به عنوان یک روش برای تسهیل پرداخت‌های داخل بازی ترجیح داده می‌شوند. این ارزهای رمزی با تمرکز بر روی بازی یک اقتصاد جدید برای دنیای سرگرمی ایجاد می‌کنند."

فعالیت‌های حدودی 700 هزار کیف پول در ربع دوم سال 2023

براساس گزارش وضعیت بازی‌های بلاکچین در ربع دوم سال 2023 که توسط DappRadar به همکاری با اتحادیه بازی‌های بلاکچین تهیه شده است، در این دوره حدود 700 هزار فعالیت منحصر به فرد کیف پول در بازی‌های بلاکچین دیده شد.

امیر عماد که تاکید می‌کند که در حال حاضر صدها هزار بازیکن از ارزهای رمزی در بازی‌ها استفاده می‌کنند، اظهار می‌کند: "پیش‌بینی‌های انجام شده توسط یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای رمزی در اوایل سال 2022 نشان می‌دهد که ارزش بازار GameFi تا سال 2025 به 50 میلیارد دلار می‌رسد. این رشد با پروژه‌های قابل اعتماد در این زمینه و رویکردهایی که بازی‌های مختلف را در یک ارز رمزی مشترک ترکیب می‌کنند، پشتیبانی می‌شود. بازیکنان مایل به پذیرش ارزهای رمزی هستند که بتوانند آن‌ها را با سایر بازیکنان در سراسر جهان مبادله کنند، بدون ترک بازی، و محصولات، خدمات، طراحی کاراکتر یا ویژگی‌ها را با آن‌ها خریداری کنند. ارزهای رمزی داخل بازی می‌توانند مانند ارز یک کشور در هر جایی در محدوده بازی استفاده شوند."

استفاده در 100 بازی تا پایان سال 2024

امیر عماد که اشاره می‌کند که تحقق توانمندی‌های کامل ارزهای رمزی در بازی‌ها نیاز به زیرساخت‌های سازگار دارد، گفت: "زمانی که به سمت یک آینده می‌رویم که اغلب پرداخت‌های داخل بازی با استفاده از ارزهای رمزی انجام می‌شود، انتظار داریم که بازیکنانی که در چندین بازی بازی می‌کنند و در هر کدام از آن‌ها هزینه دارند، برای هر بازی کیف پول ارزهای رمزی جداگانه نگه‌داری کنند، این روش کاربری دوستانه نیست. تمرکز تکنولوژی بلاکچین بر دی‌مترالیزه کردن و توانایی سازگاری است. ما به عنوان Unipoly Games در راستای انتقال اکوسیستم بازی ترکیه به Web 3.0 فعالیت می‌کنیم و در این زمینه ارز رمزی Unipolycoin که در حال حاضر برای 2 میلیون کاربر در بازی Raidfield 2 در دسترس است، توسعه داده شده است. این ارز رمزی در تا پایان سال 2023 در 3 بازی جدید و تا پایان سال 2024 در 100 بازی دیگر در دسترس خواهد بود. این اقدام بهبود تجربه بازی را فراهم خواهد کرد و به ایجاد فرصت‌های درآمدی خواهد انجامید."

"ترکیب تفریح و دنیای رمزی"

امیر عماد، مدیرعامل Unipoly Games که تاکید می‌کند هدف ایجاد ارزش اقتصادی مشترک برای توسعه‌دهندگان بازی، استودیوها، بازیکنان و ناشران بازی است، می‌گوید: "Unipolycoin که مسیر، مستندات تکنیکی و چارچوب اقتصادی آن را در وب‌سایت خود به اشتراک می‌گذاریم، با استفاده از یک ارز رمزی مشترک در نزدیک به 100 بازی، تعدادی بازی و هزاران بازیکن را به یکدیگر متصل خواهد کرد و بدون شک تقاضا و ارزش Unipolycoin به عنوان دارایی دیجیتال را افزایش خواهد داد. ما ادامه خواهیم داد تا Unipolycoin به عنوان ارز رمزی مشترکی که صنعت بازی جهانی به آن امیدوار است، شکل گیرد."

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp