کنسرت افتتاحی ارکستر سمفونی

>

ارکستر سمفونی شهرداری اسکیشهر که اولین کنسرت خود را در سال 2002 اجرا کرد و از آن زمان به صورت مداوم کنسرت‌ها برگزار کرده است، امسال نیز ادامه دارد و با علاقه‌مندان هنر ملاقات می‌کند. این ارکستر در شب 15 سپتامبر کنسرت افتتاحی فصل خود را برگزار کرد و توجه علاقه‌مندان هنر را به خود جلب کرد.

این اجرای ارکستر توسط ماستر اندر ساکپینار انجام شد و نوازندهٔ سولو آنتال زالای، ویلن‌نواز معروف مجاری بود. زالای کنسرت ویلن پی‌آی. چایکوفسکی را با موفقیت اجرا کرد و به عنوان انکور قطعه «مدیتیشن» از ژول ماسنه را نیز اجرا کرد که توسط تماشاگران با استقبال و تشویق پرشیاقانه مواجه شد. ارکستر سمفونی همچنین با اجرای قطعه «سوئیت پیر گیونت» اثر ادوارد گریگ، تحسین بزرگ مخاطبان را به دنبال داشت. در پایان کنسرت، مدال تقدیر به رهبر ارکستر و نوازندهٔ سولو اهدا شد. آیشه اونلوچه، دبیرکل شهرداری اسکیشهر، از طرف شهردار پروفسور دکتر یلماز بویوکرشن صحبت کرده و اعلام کرد که فصل جدید در سایهٔ نور آتاتورک و زیر سایهٔ پرچم ملی ترکیه به عنوان نمادی از استقلال ما آغاز شده است و مردم اسکیشهر را به شرکت در کنسرت‌ها دعوت کرد.

در برنامه‌های آینده، مهمانان ارکستر سمفونی شامل رهبر ارکستر پیا دوزگیت و نوازندهٔ کلارینت آند کاراباک خواهند بود. در کنسرتی که در تاریخ 22 سپتامبر در مرکز فرهنگی و هنری و کنگره آتاتورک برگزار می‌شود، اثرهایی چون «شبی در کوه بی‌برگ» اثر موسورسکی، «کنسرت کلارینت شماره 1» اثر وبر و «سمفونی شماره 3» اثر بتهوون به اجرا درآمده و به علاقه‌مندان هنری ارائه خواهد شد.

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp