62٪ از خودروهای برقی در اسرائیل توسط چینی‌ها تولید شده است

>

داده‌های آماری که توسط انجمن واردکنندگان خودروهای اسرائیل منتشر شده، نشان می‌دهد که برندهای خودروهای برقی چینی 62.19٪ از خودروهای این نوعی که در اسرائیل در 9 ماه اول امسال فروخته شده است را تشکیل داده‌اند.

در این کشور، در بازه زمانی از ژانویه تا سپتامبر، کلیه 41,647 دستگاه خودرو فروخته شده، 25,902 دستگاه از شرکت‌های چینی بودند. در سال گذشته نیز 48٪ از کلیه خودروهای برقی سالانه در اسرائیل توسط شرکت‌های چینی تولید شده بود و از این تعداد، 13,294 دستگاه به برندهایی که توسط شرکت‌های چینی تولید شده بودند تعلق داشتند.

در 9 ماه اول امسال، 13,481 دستگاه از تولید شرکت چینی BYD در اسرائیل فروخته شدند. بنابراین، BYD بزرگترین شرکتی شد که بیشترین تعداد خودروها را در اسرائیل فروخته و بیشترین تعداد از آن‌ها مدل Crossover-SUV Atto 3 بودند.

شرکت دیگری تولیدکننده خودروهای چینی به نام گروه اتومبیلی جیلی (Geely Auto Group) نیز در 9 ماه اول ا مسال مجموعاً 6,180 دستگاه مدل Geometry C Kompakt-Crossover را فروخت و در لیست خودروهای برقی بیشترین تعداد فروش را در اسرائیل داشت. در همین مدت زمانی در سال گذشته، 4,254 دستگاه خودرو برقی فروخته بود و امسال با افزایش 45.28٪ در فروش در اسرائیل رشد کرده است.

شرکت تسلا تولیدکننده خودروهای برقی آمریکایی نیز در همین دوره زمانی با فروش 5,463 دستگاه خودرو در رتبه سوم قرار گرفت، در حالی که برند کره‌ای هیوندای موتور با 4,099 دستگاه خودرو در رتبه چهارم قرار گرفت. یک نکته قابل توجه دیگر در صنعت خودروهای با موتور بنزین نیز مشهود بود: شرکت خودروسازی چینی چری (Chery Automobile) که تا پایان سال 2022 وارد بازار اسرائیل شده بود، در 9 ماه اول امسال با فروش 10,314 دستگاه خودرو به رتبه هفتم افتخاری داشت.

 

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp