خطر بروز بیماری‌های عفونی در غزه

>

دکتر هیدار سور، معاون دانشکده پزشکی دانشگاه اوسکودار، گفت: «نباید جنگ می‌شد. هنگام وقوع جنگ، سلامتی از بین می‌رود. در سال 1986، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در شهر اتاوا کانادا یک اعلامیه بین‌المللی امضا کرد. این یک اسناد بسیار معروف در زمینه بهداشت عمومی است. در اینجا شرایط پیش‌نیاز صلح و سلامتی فهرست شده است. آنها هشت شرط را فهرست کرده‌اند. آنها گفته‌اند: «اگر این هشت شرط در جامعه وجود نداشته باشد، نمی‌توان به سلامتی در آن جامعه اشاره کرد». چیزی که نخستین شرط آنهاست، آیا می‌دانید؟ صلح. اگر صلح وجود نداشته باشد، در آن کشور تهدیدات مختلفی به سلامتی اعمال می‌شود. علاوه بر این، آب تمیز، غذای سالم، شرایط هوایی تمیز، شرایط مسکونی سالم، دسترسی به خدمات بهداشتی در صورت نیاز و یک فهرست داروهای ضروری WHO وجود دارد». او گفت.

«مانع شدن از تأمین دارو به افراد نیازمند تجاوز به حقوق بشر است»

دکتر سور اظهار داشت که حقوق بشر اشتیاق به تأمین این داروها را برای افراد نیازمند تأمین می‌کند، حتی اگر برای جدی‌ترین جرم‌ها محکوم شده باشند. او گفت: «هر کشوری، بدون تفاوت، با هر دلیلی، از تأمین دارو به افراد نیازمند ممانعت کند، به عنوان یک تجاوز به حقوق بشر محسوب می‌شود». او گفت.

«خطر بروز بیماری‌های عفونی در غزه»

دکتر سور همچنین به خطر بروز بیماری‌های عفونی در غزه اشاره کرد و گفت: «در شرایط اضطراری مانند خونریزی، سکته قلبی یا عدم دسترسی بیماران کلیه به دیالیز، بیماران مبتلا به سرطان ممکن است به علت عدم دریافت درمان بمیرند. علاوه بر این، از طریق زخم‌های به وجود آمده از جنگ نیز ممکن است موارد مرگ رخ دهد». او گفت.

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp