راهنمایی‌ها برای سالم پشت سر گذاشتن دوران انقطاعی

>

دکتر تکمن تأکید کرد که دوران انقطاعی یک مرحله مهم است که یک سوم زندگی زنان را شامل می‌شود و همچنین بخشی طبیعی از جریان زندگی زنان است. با وجود این که سن شروع دوران انقطاعی ممکن است وراثی باشد، این فرآیند را می‌توان تسریع داد. در حالی که سن شروع دوران انقطاعی به صورت جهانی میان ۴۸ تا ۵۲ سال واریز می‌شود، میانگین سن زنان ترکیه از ۴۶ تا ۴۸ سال می‌باشد. این دوره، که به عنوان طبیعی در زندگی زنان مطرح است، با اتخاذ تدابیر مناسب می‌تواند به سالم و خوش‌تر بگذرد.

دکتر امینه زینب ییلماز تکمن اظهار داشت: "زنانی که در مناطق سرد و شرایط دشوار زندگی می‌کنند، ممکن است در دوران انقطاعی خود زودتر وارد شوند." او افزود: "دوران انقطاعی یک مرحله طبیعی در زندگی زنان است و نباید به عنوان یک بیماری معنی شود. با وجود اینکه ژنتیک به عنوان عامل اصلی تعیین کننده زمان شروع دوران انقطاعی عمل می‌کند، عوامل دیگری مانند نژاد، عادات غذایی، دخانیات و مصرف الکل، استفاده از وسایل منع پیشگیری، وضعیت بهداشتی، مدت طولانی شیردهی، عدم منظم بودن قاعدگی، زخم‌ها، زلزله و مهاجرت ممکن است شروع دوران انقطاعی را تسریع دهند. به علاوه، سن شروع دوران انقطاعی در زنانی که در مناطق روستایی، شرایط سرد و دشوار زندگی می‌کنند، معمولاً کمتر است. وضع یت عمومی سلامتی، رادیوتراپی، کمیوتراپی و جراحی نیز ممکن است شروع دوران انقطاعی را تحریک کنند."

دکتر امینه زینب ییلماز تکمن بیان کرد که می‌توان با اتخاذ تدابیر مناسب این دوره را سالم و خوش‌تر سپری کرد و مشورت‌های خود را فهرست کرد:

تغییرات در تغذیه،

تمرین،

کاهش استرس/آرامش،

اجتناب از سموم محیطی، همچنین در موارد مناسب پشتیبانی‌های درمانی ارائه شده به بیماران می‌تواند به گذراندن این دوره کمک کند."

 

خبرگزاری ایران

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp