وزیر خارجه ایرلند هریس با مقامات عالیرتبه دیدار کرد
دوبلین، ۳ اکتبر (هیبیه) - معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه ایرلند، سایمون هریس، اعلام کرد که پس از تحولات شب گذشته در مورد ۱۶ شهروند ایرلندی حاضر در ناوگان جهانی صمود، با مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه و تجارت جلسهای برگزار کرده است.
>
هریس گفت که پس از تحولات شب گذشته در خصوص ۱۶ شهروند ایرلندی که پیش از متوقف شدن در ناوگان جهانی صمود حضور داشتند، جلسهای با مقامات عالیرتبه وزارت خارجه و تجارت برگزار کرده است.
هریس تأکید کرد که طی هفتههای اخیر بارها خاطرنشان کرده است که تلاشهای مسالمتآمیز شرکتکنندگان در ناوگان بازتابدهنده خواست قابلدرک مردم بسیاری از نقاط جهان برای رفع فوری نیازهای انسانی مردم غزه است و افزود:
«در ۲۴ ساعت گذشته میتوانم تأیید کنم که تمام شهروندان ما به یک مرکز بازداشت در جنوب اسرائیل منتقل شدهاند. در این وضعیت، اولویت اصلی من امنیت و سلامت آنان است.»
هریس اعلام کرد که تیمی از سفارت، از جمله سفیر ایرلند در اسرائیل، هماکنون در مرکز بازداشت حضور دارد و «تمام حمایتهای کنسولی ممکن، از جمله دسترسی به نمایندگی حقوقی و میانجیگری برای درمان پزشکی در صورت لزوم، ارائه میدهد».
خبرگزاری ایران وكالة الأنباء العربية
